Harmadával több SZÉP-kártya költés augusztusban

Meghatározó volt a SZÉP-kártya nyári forgalmában az augusztus 20-i hosszú hétvége – hangsúlyozta Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kuratóriumi elnöke a Trend FM-nak adott interjúban.

„Az előzetes adatok alapján augusztusban 36,7 milliárd milliárd forint összegben fizettek a vendégek SZÉP-kártyával turisztikai szolgáltatásokért, ami közel 1 milliárd forinttal több a júliusban elköltött az összegnél” – ismertette az adatokat a rádióműsorban Princzinger Péter. Ennél is nagyobb jelentőségű – fűzte hozzá az ott elhangzottakhoz utólag lapunknak –, hogy ez a közel 37 milliárd forint 11 milliárd forinttal haladja meg a tavaly augusztusi költést. A költések dinamikájában augusztus közepéig az előző hónapéhoz hasonló tendencia érvényesült, az ünnepi hosszú hétvége viszont alaposan megdobta a forgalmat.

A szakember kiemelte: a SZÉP- kártya meghatározó súlyú fizetőeszköz, a turizmus-vendéglátás területén a belföldiek által elköltött összegnek ma már a 25 százalékát ezzel fedezik. A munkaadók is szívesen használják, a kártyabirtokosok száma meghaladja a kétmilliót.Hozzátette: a munkáltatók feltöltése hamarosan eléri a tavalyi, egész éves összeget, és a költések is hasonló mértékben meghaladják a 2019-es adatokat.

Az egyes alszámlák között ugyan van átfedés, de a feltöltött összegnek 60-70 százalékát a vendéglátásban, közel 30 százalékát szálláshelyeken, 8-10 százalékát pedig szabadidős tevékenységre fordítják a tulajdonosok.

Kétarcú nyár

A júliusban és augusztusban jelentősen megugrott belföldi forgalomból elsősorban a vidéki turizmus profitált, köszönhetően annak, hogy a külföldi utazás kockázata helyett sokan a belföldi utazást választották.

A külföldi vendégekre építő fővárosi turizmus viszont nagyon megsínylette ezt az időszakot.„Hiába bíztunk az őszben és hiába láttunk szeptemberre18-22 százalékos foglaltságot a fővárosi szálláshelyeken, a járvány terjedése miatt úgy tűnik, fel kell adnunk az őszi konjunktúra reményét” – elemezte a pandémia által okozott helyzetet a szakember.

A visszaesés mértéken javíthat, hogy az enyhítéseknek köszönhetően a visegrádi országokból érkezők könnyebben bejuthatnak Magyarországra, és egy fontos szegmens, az üzleti utazók körében pedig a kormány feloldotta a korlátozásokat.

A pandémia alatt is aktív volt az MTSZA

Az MTSZA a járványveszély alatt 3 új projektet indított el. A regisztráció után ingyenesen látogatható turizmusakademia.hu tudásmegosztó portálra tananyagokat és olvasnivalókat töltöttek fel válságmenedzsment, üzleti reziliencia és proaktív értékesítés témában, hogy ezzel segítsék a vállalkozások válságból való kilábalását.

Újra meghirdették a CheckInn Turisztikai Innovációs Versenyt: idén négy kategóriában várják a szervezők a háromfős egyetemi, főiskolás csapatoktól az újító gondolatokat. Kommunikációs csatornáikon a belföldi turizmusra és a biztonságos pihenési módokra igyekeztek fókuszálni a figyelmet.

„Arra számítunk, hogy mint minden más válsághelyzet, ez is ki fog termelni új, innovatív megoldásokat. Az utazási élmény ugyan nem helyezhető át digitális térbe, de minden más, ezzel kapcsolatos tevékenység azonban igen” – hangsúlyozta az elnök. Példaként említette az üzleti utazást, ezen a területen már több olyan megoldást alkalmaznak (virtuális séták, helyszínbejárások, digitális és hibrid konferenciák), mely költségkímélő és hatékony megoldás lehet az elmaradt találkozások pótlására.

Kapcsolódó hírek